De tips van ...,  Vakantietips

Noord-Brabant: Vakantiepark Dierenbos met kinderen

In onze rubriek ‘De tips van…’ delen vakantiegangers hun persoonlijke vakantietips.

Gastblog door Natalie Westendorp

In Vinkel, Noord-Brabant, ligt Vakantiepark Dierenbos. Wij kozen voor dit vakantiepark omdat je bij je verblijf een AttractiePas krijgt. Met deze pas krijg je onder andere gratis en onbeperkt toegang tot zeven dagattracties tijdens je verblijf! Je kan gratis naar: Safaripark Beekse Bergen, Speelland Beekse Bergen, Dierenrijk, Sportiom, Aviodrome, Zooparc Overloon en Aquazoo Friesland. Daarna is de pas nog één jaar geldig en geeft hij nog 25% korting op deze attracties.

Wij hebben gekozen voor een week in bungalow Damhert. Een houten bungalow met een giga-grote poster van een damhertje op de zijkant van de bungalow. Superleuk ingericht en luxe met vaatwasser en ligbad. Er was zelfs een sauna aanwezig op onze slaapkamer (niet eens gebruik van gemaakt, maar toch wel even het vermelden waard). Vanuit de woonkamer keken we uit op een kinderboerderij met geitjes, zwijntjes en een pony. En elke dag kregen we een groepje ganzen op bezoek. Er waren over het hele park meerdere plekken met diertjes. Van hertjes tot verschillende soorten pluimvee.

Faciliteiten op Vakantiepark Dierenbos

Andere faciliteiten op het park zijn een binnen- en buitenzwembad, een zwem- en speelvijver, verschillende speeltuinen, waar de kids ieder vrij moment graag vertoefden, een visvijver en je kan er bowlen. Ook hebben ze een restaurant waar je erg goed (niet heel goedkoop, maar wel èrg goed) kan eten. En een supermarktje waar je wat vergeten spulletjes kan kopen. Maar ik adviseer toch even de dichtstbijzijnde echte supermarkt op te zoeken. Er is een animatieteam aanwezig, maar dit had wat mij betreft beter gekund. Het was dan misschien wel buiten het hoogseizoen en er waren niet heel veel kindjes, maar dat zou niet af mogen doen aan enthousiasme en inzet. Als voorbeeld; de kinderdisco. In totaal waren er 5 kindjes (inclusief 2 van mij) en omdat niemand elkaar kende, waren ze natuurlijk behoorlijk verlegen en niemand wilde de eerste op de dansvloer zijn. Na 2 liedjes gaf het team het op en werd de disco afgelast. Toen zijn we maar gezellig gaan bowlen.

Wat eten betreft hebben we een barbecuepakket gereserveerd bij de receptie. Die wordt voor de deur bij het huisje afgeleverd, inclusief eten, servies en barbecue. En na gebruik mag je alles weer in de bijgeleverde kratten voor de deur bij je huisje zetten en wordt het de volgende dag opgehaald. Ideaal en meer dan genoeg te eten! Dus zeker een aanrader. De andere dagen hebben we gewoon gekookt (lees: pannenkoeken gebakken) en gegeten op locatie.

Gratis attracties

Van de gratis attracties hebben we alleen gebruik gemaakt van Safaripark Beekse Bergen en Zooparc Overloon. En we zijn na onze vakantie nog met 25% korting naar Aviodrome geweest. De reden dat we (maar) van twee gratis attracties gebruik hebben gemaakt, is omdat er zoveel meer te zien en doen is in de omgeving. Ik heb dan ook de gewoonte ontwikkeld om van tevoren groot vooronderzoek te verrichten en onze vakantie van voor naar achter vol te plannen.

Pretparken en dierentuin

Op dag 1 zijn we via onze favoriete bestemming gereden, namelijk de Efteling. Hier hebben wij een abonnement op en daar wilden we onze vakantie mee beginnen.

Dag 2 zijn we naar het Land van Ooit in Drunen gereden. Hier wilde ik zo graag naartoe. Nostalgie ten top! En zo bijzonder om daar nu rond te lopen. Speurend naar herkenningspunten van hoe het park ooit in elkaar stak. Een hele bijzondere ervaring en zeker een aanrader. De kids vonden het ook erg spannend om rond te dwalen tussen de soldaten en het roze kasteel… (In 2007 ging themapark Land van Ooit failliet, nu kun je gratis wandelen door wat er nog van het park over is – Red.).

Vakantiepark Dierenbos met kinderen

Op dag 3 zijn we naar Zooparc Overloon geweest, een erg mooi dierenpark. Er is een goede route om te volgen, zodat je niks mist. En veel kans op bijzondere ontmoetingen, omdat je meerdere doorloopverblijven hebt. Zo loop je tussen de pinguïns, kangoeroes en ringstaartmaki’s door.

Voor dag 4 stond Toverland in Sevenum op het programma. Zo’n leuk park voor groot en klein. En met ieder weertype heel goed te doen. Echt meer dan genoeg vermaak voor alle leeftijden!

Dag 5 zijn we op het vakantiepark zelf gebleven. Heerlijk uitgeslapen, daarna gezwommen in het binnenbad. Niet heel groot, maar doordat we buiten het seizoen gingen heb je het zwembad bijna privé. Er was een glijbaan die het heel goed deed bij de kids, met van die verschillende lichtjes en kleurtjes aan de binnenkant en ook het peuterbadje viel in de smaak bij mijn zoontje. Na het zwemmen zijn we dus gaan barbecueën en na de bbq werd het bowlen!

Op safari

Dag 6 viel een klein beetje, letterlijk, in het water. Die dag zijn we naar safaripark Beekse Bergen gegaan. Het miezerde. En het bleef miezeren, de hele dag. Een paar petten aangeschaft en gewoon doorgezet. Gelukkig kan je dan nog een groot deel droog zitten en toch veel zien, tijdens de autosafari. Zo bijzonder! Vooral het deel bij de giraffen, dat waarschijnlijk iedereens favoriet is. Het is eigenlijk gewoon een grote giraffen-wasstraat. Geweldig! Ook nog de roofvogelshow gedaan! Fantastisch hoe ze werkelijk bijna je pet van je hoofd vliegen. Door de regen toch ons bezoek maar iets ingekort en teruggegaan naar het park. Daar zijn we toen uit eten geweest in het restaurant. Met een paar meter verderop een (ietwat gedateerde) speelhoek voor de kids, kan je daar ontspannen uitgebreid en lekker eten.

Kasteel Heeswijk

Dag 7 hebben we een kasteel in de buurt opgezocht. Dit is kasteel Heeswijk geworden. Een mooi kasteeltje waar je zelf doorheen mag lopen met vrijwilligers die allemaal wel iets weten te vertellen, en voor de kinderen een speurtocht zodat het voor hen ook interessant blijft. Voor mijn zoontje was dat toch nog een uitdaging, want rondrennen en overal aan willen zitten is eigenlijk het enige wat interessant is wanneer je 2 jaar bent. Een erg leuke bijkomstigheid was, dat die dag een bepaalde slag uit de Tweede Wereldoorlog werd nagespeeld, waar deze locatie dus een grote rol heeft gespeeld. Dit was voor de kinderen behoorlijk heftig en dan vooral het geschut. Dus die bleven binnen in het kasteel en hebben zich uitermate vermaakt in het souvenirwinkeltje, en met de aandacht die ze kregen van het personeel. Die waren allemaal, stuk voor stuk, even lief! Wij zijn om de beurt toch even naar buiten gegaan om de spanning en sensatie mee te krijgen en ik vooral ook om wat goeie foto’s te schieten.

Zie-Zoo!

Dag 8 zijn wij huiswaarts gereden via een dierentuintje genaamd Zie-Zoo. Deze moesten we gewoon meepakken om af te kunnen strepen van onze dierentuin to do-lijst. Een kleine dierentuin met voornamelijk ook wat kleinere dieren (op de beren en de kamelen na dan). Maar zo leuk opgezet!! Heel goed te doen ook voor de kids. Overal opstapjes of juist lagere hekjes. En op vaste tijden op de reptielenzolder een presentatie waar een paar soorten uit hun verblijf mogen om van dichtbij bewonderd en aangeraakt te worden.

Zo kwamen we aan het einde van onze vakantie, een groot aantal ervaringen rijker en we hebben onze kids weer een stukje wereldwijzer kunnen maken. Ik kan Vakantiepark Dierenbos met kinderen zeker aanraden, al is het alleen al om de gratis attracties die je erbij krijgt. Je hoeft je echt geen moment te vervelen!

Over de gastblogger:
Ik ben Natalie Westendorp. Ik ben getrouwd en samen hebben wij twee heerlijke kids; een dochter van 5 jaar en een zoontje van 2,5 jaar. Wij gaan er heel graag op uit en doen dit zoveel mogelijk! Genieten en ontdekken is ons motto.

Wil jij ook je vakantietips voor een onlangs bezochte bestemming delen? Mail ons dan!